تنظیم و ثبت اظهارنامه ( آنلاین )

اظهارنامه چیست؟

اساسا اظهارنامه وسیله و طریقه رسمی مطالبه حق است.مستند به ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی، هر کس می‌تواند قبل از تقدیم دادخواست، حق خود را به وسیله اظهارنامه از دیگری مطالبه نماید، مشروط بر اینکه موعد مطالبه رسیده باشد. به طور کلی هر کس حق دارد اظهاراتی را که راجع به معاملات و تعهدات خود با دیگری است و بخواهد به طور رسمی به وی برساند ضمن اظهارنامه به طرف ابلاغ نماید.

اهمیت و تاثیر اظهارنامه

گاهی اوقات برای آنکه افراد بتوانند در محاکم حقوقی اثبات نمایند که از شخص مخاطب مواردی را مطالبه نموده اند با مشکل رو به رو می شوند. یکی از بهترین راه های مطالبه و ابلاغ، تنظیم و اظهارنامه است. چرا که از این طریق موارد مورد مطالبه از طرق قانونی به شخص ابلاغ می شود و در محاکم قابل اثبات است. لازم به توضیح است که ارسال اظهارنامه آثار دادخواست را ندارد و با ارسال اظهارنامه دادگاه ملزم به رسیدگی نبوده و بین طرفین رابه دادرسی ایجاد نمی کند. در نتیجه بهترین روش برای اعلام موضوع به مخاطب ارسال اظهارنامه است.

لازم به ذکر است که در برخی از دعاوی (مانند تصرف عدوانی علیه امین، تخلیه ید به دلیل عدم پرداخت اجاره بها و …) ارسال اظهارنامه ضروری است و چنانچه اشخاص بدون ارسال اظهارنامه طرح دعوا نمایند قرار عدم استماع دعوا صادر می شود.

دقت در تنظیم اظهارنامه

نکته قابل توجه آن است که باید در نگارش اظهارنامه دقت نظر بالا داشت چرا که ممکن است موارد و مطالب ابلاغ شده بعدها موجب ضرر اظهار کننده باشد زیرا ممکن است علاوه بر موارد عمومی مانند اعاده حیثیت، موارد منعکس شده به نوعی اقرار به موردی خاص باشد که موجب خواهد شد شخص اظهار کننده را با مشکل مواجه نماید. لذا قبل از هر اقدام با وکیل مشاوره نمایید.

برای ارسال اظهارنامه به کجا مراجعه شود؟

دو روش برای ارسال اظهارنامه وجود دارد:

1- پس از تنظیم اظهارنامه، از دفتر خدمات قضایی نوبت گرفته و در روز موعد به آن مرکز مراجعه و اظهارنامه خود را ثبت نمایید.

2- از طریق وکیل خود اقدام نمایید و در این صورت نیاز به مراجعه به دفاتر خدمات قضایی را نخواهید داشت و ایشان از جانب شما اظهارنامه را به طور دقیق تنظیم و از طریق سامانه خودکاربری خود اظهارنامه را ثبت می نماید.

هم اکنون مورد دوم از طریق این سایت قابل اعمال می باشد و تنها کافیست موضوع را از طریق فرم زیر به وکیل ارسال نمایید. هزینه بررسی موضوع، تحریر و ثبت 500 هزار تومان می باشد.

 

تنظیم اظهارنامه آنلاین

جهت تنظیم اظهارنامه آنلاین توسط وکیل می توانید به روش های زیر اقدام نمایید:

تماس مستقیم با شماره : 09127111049

ارسال پیام در پیام رسان بله به شماره: 09981940005

تکمیل فرم ذیل (تنظیم اظهارنامه)

فرم تنظیم اظهارنامه آنلاین

تعرفه 500 هزار تومان

ارسال اظهارنامه به طور آنلاین

برای ارسال اظهارنامه توسط وکیل ابتدا لازم است فرم حاضر را تکمیل نمایید. اطلاعات تقاضا شده، اطلاعاتی است که مورد نیاز سامانه جهت ثبت اظهارنامه می باشد. پس از تکمیل فرم وکیل با شما تماس خواهد گرفت و پس از انعقاد وکالت (به طور آنلاین) با حدود اختیارات ثبت اظهارنامه، عملیات تکمیل می گردد. هزینه انجام (از وکالت تا ثبت اظهارنامه) 500 هزار تومان می باشد.

مشخصات شما (اظهار کننده)

کلیه اطلاعات ذیل جهت ثبت از طریق سیستم سامانه خود کاربری ضروری است.
نام و نام خانوادگی شما(Required)
اقامتگاه شما(Required)

مشخصات مخاطب

کلیه اطلاعات ذیل جهت ارسال اظهارنامه لازم است.
نام و نام خانوادگی مخاطب(Required)
اقامتگاه مخاطب(Required)

موضوع اظهارنامه

موضوع و جهت ارائه اظهارنامه را به طور دقیق در کادر زیر بنویسید.